Kantoormeubilair kopen of leasen?

Sta je op het punt om nieuwe werkplekken voor personeel aan te schaffen? Of zijn de huidige bureaustoelen hoognodig toe aan vervanging? Het kopen nieuwe bureaustoelen lijkt misschien een voor de hand liggende keuze, maar is ook een enorm kostbare investering. Is kopen dan wel de juiste keuze? Als je bedenkt dat een bureaustoel gemiddeld na 7 tot 8 jaar weer wordt vervangen, dan kun je je voorstellen dat het periodiek aanschaffen van nieuwe werkplekken een flinke kostenpost wordt. En dat niet alleen, oude bureaustoelen hopen zich op en zijn lastig te verkopen: het levert vaak weinig op en is een duur en tijdrovend proces.

Bij bureaustoelen die lang moeten worden gebruikt om hun geld ‘terug te verdienen’, is het huren van werkplekken wellicht een veel interessanter voor jouw organisatie. In Nederland signaleren we al langer de trend dat het gebruikelijker wordt om minder te bezitten. Er worden dan ook steeds meer abonnementservices aangeboden waarbij je producten kunt huren voor de periode dat je ze nodig hebt. Na die periode kun je ze eenvoudig retourneren en betaal je dus alleen voor wat je gebruikt.

Een bureaustoel wordt gemiddeld na 7 tot 8 jaar vervangen.

Het huren van bureaustoelen voor de lange termijn is bijvoorbeeld interessant voor:

  • Kantoorverzamelgebouwen met vaste werkplekken of flexplekken;
  • Organisaties die regelmatig willen kunnen op- of afschalen in het aantal werkplekken;
  • Organisaties die flexibel willen zijn en hun werkplekken na een bepaalde periode moeiteloos naar een andere locatie willen verplaatsen;
  • Organisaties waar duurzaamheid een belangrijke rol speelt.

Draag je steentje bij aan de circulaire economie

Bij WeFurn huur je bureaustoelen voor een periode van minimaal twee jaar, maar ook vijf, tien of zelfs vijftien jaar is mogelijk. Alles wordt op maat geoffreerd, dus elke termijn is mogelijk. Na die periode kun je de stoelen retourneren aan WeFurn. Nu horen we je al denken: wat gebeurt er dan met die stoelen? Worden ze gewoon vernietigd? Nou, nee! Dat is wel het laatste wat we willen. Doordat de stoelen van hoge kwaliteit zijn, kunnen ze in veel gevallen nog een ronde mee voor de verhuur. Dat is dan ook één van de redenen waarom we de maandelijkse huurkosten zo laag kunnen houden.

 

Na een bepaalde periode knappen we de stoelen op en voorzien we ze van nieuwe bekleding en/of armleggers en wielen. De bureaustoelen worden dan verkocht aan de thuismarkt.

 

Doordat ons meubilair wordt geproduceerd met duurzame, herbruikbare grondstoffen, kan vrijwel de gehele stoel tot slot ook nog gerecycled worden:

  • Het staal wordt verwerkt door een afvalverwerkingsbedrijf en wordt verkocht als grondstof;
  • Van de kunststof onderdelen (bijvoorbeeld rugschaal en armleggers) maken we nieuwe producten, bijvoorbeeld barkrukken, of leveren we aan andere bedrijven die het verder verwerken.

Dankzij deze mogelijkheden passen de bureaustoelen van WeFurn perfect binnen de circulaire economie!

Draag je steentje bij aan de circulaire economie

Nog niet helemaal overtuigd van ons concept?

We zetten graag de voordelen van kopen en leasen op een rijtje voor je:

Voordelen bureaustoelen kopen

✓ Je krijgt investeringsaftrek bij investeringen boven de €2.301,- (Bron: Belastingdienst, 2019)

✓ Je hebt geen contracten en overeenkomsten waar je een lange tijd aan vastzit

✓ Je bent direct economisch eigenaar van de gekochte kantoorinrichting.

Voordelen bureaustoelen leasen

✓ Je hebt geen startkapitaal of hoge investeringkosten voor de aanschaf van kantoormeubilair

✓ Je houdt budget over voor andere investeringen

✓ Je hebt een laag eigen risico, omdat je een vast all-in-lease-bedrag betaalt voor het maandelijks gebruik van het meubilair, inclusief service, onderhoud, reparatie of vervanging

✓ Je beschikt altijd goede en schone meubels waardoor medewerkers ergonomisch verantwoord en gezond kunnen werken

✓ Je komt nooit meer voor onverwachte extra kosten te staan

✓ Je kunt flexibel inspelen op veranderingen in de organisatie (meer of minder werkplekken nodig)

✓ Door de hoge restwaarde van ons duurzame kantoormeubilair profiteer je van een eerlijke, maandelijkse huurprijs

✓ Je draagt een steentje bij aan de circulaire economie

Zo werkt het

De minimale afname voor de langetermijnverhuur is 25 stuks.
Bij het huren van bureaustoelen voor de lange termijn bij WeFurn, heb je de keuze uit twee typen contracten:

Standaard contract

Je bepaalt bij aanvang het aantal stoelen dat je af wil nemen. Zowel de looptijd als de aantallen staan vanaf dat moment vast. Daardoor profiteer je van een vaste, lage prijs gedurende de looptijd.

Flexibel contract

Met een flexibel contract kun je voor diverse type bureaustoelen, bureaus en ander meubilair kiezen. Daarvoor maken we een offerte op maat. Een andere optie is om een contract te kiezen waarin je het oorspronkelijke aantal kunt wijzigen (met een maximum) en de looptijd kunt inkorten (tot maximaal de helft van de afgesproken looptijd).

Zo werkt het

Wat is de investering?

De kosten voor jouw maandabonnement worden bepaald op basis van:

  • Het contract dat je kiest (zie hierboven)
  • De looptijd van je contract (hoe langer, hoe lager de maandprijs)
  • Het type bureaustoel dat je huurt:

EVERY

EVERY, zwarte uitvoering,

  • synchroontechniek, vergrendelbaar
  • gewichtsregeling, in meerdere stappen regelbaar
  • rugleuning netbespanning met lendensteun
  • zitdiepteverstelling
  • 4D armleggers in hoogte, breedte en diepte verstelbaar én zwenkbaar met zachte opdek

JOYCE

JOYCE, zwarte uitvoering,

  • Voldoet aan NPR 1813
  • synchroontechniek, vergrendelbaar
  • gewichtsregeling, in meerdere stappen regelbaar
  • zitdiepte- en zitneigverstelling
  • verstelbare lendensteun
  • zitting en rugleuning gestoffeerd, kunststof rugschaal zwart
  • NPR 4D-armleggers

PURE

PURE, zwarte uitvoering,

  • Smart-Spring-technologie
  • De stoel past zich automatisch aan de gebruiker aan
  • 3D-zitbeweging, vergrendelbaar
  • zitting en rugleuning gestoffeerd
  • 3D T-armleggers in hoogte, breedte en diepte verstelbaar met zachte opdek

Rekenvoorbeeld voor een huurperiode van 10 jaar

25 x EVERY
bureaustoel =
€ 6,- per maand
per bureaustoel

25 x JOYCE
NPR bureaustoel =
€ 9,- per maand
per bureaustoel

25 x PURE
bureaustoel =
€ 10,- per maand
per bureaustoel

Interesse?

Langetermijnverhuur van bureaustoelen vraagt om maatwerk.

Vul het formulier in en ontvang een offerte op maat voor jouw organisatie.

Interesse?